Algemene voorwaarden.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen geplaatst op de volgende website: afro-webwinkel.nl
Een geschreven exemplaar van deze algemene voorwaarden is op aanvraag beschikbaar.

Prijzen:
Alle prijzen op de website zijn in Euro's en inclusief belastingen. Wij hebben het recht om de prijzen aan te passen zonder daar vooraf een mededeling over te doen. Het product wordt geleverd aan de hand van de productprijs op het moment van bestelling. Speciale aanbiedingen zijn geldig in de vermelde actieperiode of tot zolang de voorraad strekt.

Order:
Alle geplaatste bestellingen zijn afhankelijk van de productvoorraad. Bestellingen kunnen geplaatst worden via de webwinkel door het bestelproces te doorlopen en op te sturen. Zodra uw bestelling in ons systeem is opgenomen, sturen wij u een e-mail om u daarvan op de hoogte te stellen. Zodra uw order is verstuurd, brengen wij u daarvan op de hoogte.

Betalingen:
Bestellingen zullen na de ontvangst van betaling verwerkt worden. De betaling moet afgerond worden op het moment van bestelling via iDEAL. Zodra uw betaling in ons syteem is opgenomen start de verzendprocedure.

Verzendkosten:
Voor alle orders tot 10 kilogram zijn de standaard verzendskosten € 7,75 euro binnen Nederland. Voor alle andere orders zijn de verzendkosten afhankelijk van de bestemming. Deze kunnen variëren tussen de € 7,75 en € 29,- voor internationale verzendingen. Let op dat de verzendkosten geen douanekosten en andere heffingen bevatten. Neem contact op met uw locale douaneloket voor een gedetailleerde specificatie van deze heffingen. Verder zijn de verzendkosten niet te verhalen indien pakketten om welke reden dan ook niet zijn aangenomen of terug zijn gestuurd.

Ruilen/retourneren:
Indien u een product wilt retourneren, kunt u dit binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst doen. De datum van ontvangst is in dit geval bindend. De klant is altijd verantwoordelijk voor de kosten voor verzending van het retourneren van het product. Wees er zeker van dat de juiste verzendkosten worden berekend. Te weinig betaalde portokosten worden ingehouden van de vergoeding. Items kunnen alleen worden geretourneerd indien deze niet geopend en niet gebruikt zijn en geen schade hebben. Originele verpakkingen en voldoende beschermingsmateriaal zijn noodzakelijk voor de cosmetische producten. Ze moeten in precies dezelfde conditie zijn als bij ontvangst. Afro-Webwinkel.nl behoudt zich het recht om 10% administratiekosten in rekening te brengen op alle geretourneerde goederen. De klant draagt de verantwoordelijkheid over de goederen totdat deze door ons in ontvangst zijn genomen. Te retourneren goederen worden bij voorkeur verstuurd met POST NL. Haarwerken worden wegens hygenische redenen niet geruild. Onder haarwerken verstaan we Pruiken, weaving, vlecht haar, haarstukken extensions, echt haar en synthetisch haar worden beide niet geruild.
Indien u een product wilt ruilen/retourneren, neemt u de volgende stappen:

  • Bericht ons over de te retourneren op bestellingen@afro-webwinkel.nl.
  • Wacht met versturen totdat u antwoord van ons heeft gekregen. U zult binnen 1 á 2 werkdagen instructies krijgen voor het retourneren.
  • Na ontvangst van onze instructies dient u de producten binnen 10 werkdagen te versturen.


De volgende producten kunnen niet worden geruild/geretourneerd:

  • Producten die niet in originele conditie en/of verpakking zijn.
  • Producten die gebruikt en of getest zijn.
  • Producten die in de aanbieding (AANBIEDINGEN) zijn verkocht.


Product niet op voorraad:
Van ons compleet productassortiment wordt voorraad aangehouden. Indien een product tijdelijk niet op voorraad is, wordt er alles aangedaan om dit zo snel mogelijk online kenbaar te maken. Indien u een indicatie wilt hebben van het specifieke product, kunt u dit per e-mail aanvragen. We zullen u zo spoedig mogelijk beantwoorden en voor een alternatief zorgen indien de productlijn beëindigd is.

Garantie en aansprakelijkheid:
Afro-Webwinkel.nl garandeert dat de geleverde goederen in goede conditie zijn en overeenkomen met de omschrijving. We hebben al het mogelijke gedaan om de kleuren van onze producten zo realistisch mogelijk over te laten komen op de website. Echter omdat de zichtbare kleur afhangt van de gebruikte monitor en monitorinstellingen, kunnen wij niet garanderen dat de kleur op de monitor accuraat is. Afro-Webwinkel.nl kan niet garanderen dat de productomschrijving geheel foutloos is. Indien u per ongeluk een product ontvangt wat niet overeenkomt met de order zal Afro-Webwinkel.nl het vervangen voor het bestelde product zonder dat hier kosten aan verbonden zijn. U dient contact op te nemen met info@Afro-Webwinkel.nl binnen acht dagen na ontvangst. Binnen de garantieperiode, indien aanwezig, zullen fouten aangetoond door de koper en fouten, imperfecties of defecten door Afro-Webwinkel.nl, worden rechtgezet, vervangen en terug worden genomen en vergoed. U dient ons te informeren over uw klacht per e-mail (info@Afro-Webwinkel.nl) of per brief. Afro-Webwinkel.nl bepaalt de afhandeling van het herstel en/of verzendmethode. Afro-Webwinkel.nl garandeert herstel binnen drie weken. Indien wij bepalen om een product te vervangen door een nieuwe, moet u uw beslissing maken binnen een termijn van twee weken. Indien de klacht gegrond is zullen de verzendkosten binnen de garantieperiode op kosten van Afro-Webwinkel.nl komen. De klachtenprocedure zal per e-mail worden uitgelegd. De garantieperiode is niet van toepassing indien de fout het resultaat was van verkeerd of zorgeloos gebruik, nalatigheid, indien u of derden het product hebben gemodificeerd of hiertoe hebben geprobeerd (zonder toestemming van Afro-Webwinkel.nl), indien het aangekocht product gebruikt is waar het niet voor bedoelt is, of ander soort blaam veroorzaakt door de koper of derden, of normale slijtage.Afro-Webwinkel.nl is niet aansprakelijk voor elke vorm van schade, direct of indirect, veroorzaakt door welke oorzaak ook, toegebracht aan u en uw familie, op uw eigendom, op derde of op de eigendom van derden.

Overmacht:
Afro-Webwinkel.nl is niet aansprakelijk voor nakoming van enige verplichtingen naar de klant indien er sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt mede serieuze zakelijke verstoringen van Afro-Webwinkel.nl en transport stagnatie verstaan.

Klachten:
Voor alle klachten kunt u contact opnemen per e-mail met info@Afro-Webwinkel.nl.

Afwijkingen:
Afwijkingen in teksten, kleuren, prijzen en afbeelding zijn voorbehouden.